Regulamin wystawiania i przesyłania faktur drogą elektroniczną
Regulamin wystawiania i przesyłania faktur drogą elektroniczną
EkoGłog Sp. z o.o. ul. Towarowa 4A, 36 – 060 Głogów Małopolski
Postanowienia ogólne
§ 1
Niniejszy Regulamin określa warunki i zasady korzystania przez Odbiorców usług będących stronami umów o zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków bytowych, zawartych z EkoGłog Sp. z o.o. w Głogowie Małopolskim z usługi wystawiania i przesyłania faktur drogą elektroniczną – „e–faktura”, przez którą należy rozumieć możliwość rozliczania należności wynikających z tych umów na podstawie faktury elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 32 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2016 r., poz. 710 z późn. zm.).
Podstawę prawną świadczenia usługi wystawiania i przesyłania faktur drogą elektroniczną – „e–faktura” stanowi ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2013 poz. 1422 z późn. zm.).
Ilekroć w niniejszym Regulaminie mowa jest o:
- Odbiorcy – należy przez to rozumieć Odbiorcę usług wodociągowych lub kanalizacyjnych na podstawie zawartej umowy z EkoGłog Sp. z o.o.,
- Usłudze – należy przez to rozumieć usługę „e–faktura”,
- Spółce – należy przez to rozumieć EkoGłog Sp. z o.o. w Głogowie Małopolskim, ul. Towarowa 4A,
- Fakturze, fakturze korygującej bądź e–fakturze – należy przez to rozumieć dokument elektroniczny określony w art. 2 ust. 32 cyt. wyżej ustawy o podatku od towarów i usług,
- Drodze elektronicznej lub adresie e–mail – należy przez to rozumieć adres poczty elektronicznej wskazany przez Odbiorcę w sposób określony w niniejszym Regulaminie.
Każdy odbiorca korzystający z możliwości otrzymywania e–faktury zobowiązany jest do zapoznania się z niniejszym Regulaminem przed wypełnieniem oświadczenia o zgodzie na wystawianie i przesyłanie faktur drogą elektroniczną – „e–faktury”.
Zasady wystawiania, przesyłania i korzystania przez Odbiorcę z usługi.
§ 2
Do podglądu oraz weryfikacji przesłanej e–faktury służy bezpłatne oprogramowanie „Adobe Reader” lub alternatywne oprogramowanie do odczytywania plików PDF, które odbiorca pobierze i zainstaluje we własnym zakresie. Oprogramowanie „Adobe Reader” dostępne jest do pobrania na stronie: http://get.adobe.com/reader/.
Przesyłanie e–faktur następować będzie cyklicznie, od bieżącego lub następnego okresu rozliczeniowego następującego po złożeniu oświadczenia o zgodzie na wystawianie i przesyłanie faktur drogą elektroniczną.
E–faktura będzie przesyłana do Odbiorcy za pośrednictwem poczty elektronicznej pod warunkiem, że Spółka dysponuje poprawnym adresem poczty elektronicznej Odbiorcy.
W momencie uruchomienia usługi: faktura, faktura korygująca będą przesyłane do Odbiorcy tylko i wyłącznie w formie elektronicznej.
§ 3
EkoGłog Sp. z o.o. ul. Towarowa 4A, 36–060 Głogów Małopolski, jest administratorem danych osobowych Odbiorcy, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2016 r. poz. 922).
Dane osobowe Odbiorcy będą przetwarzane przez Spółkę w celu realizacji usługi wystawiania i przesyłania faktur drogą elektroniczną – „e–faktury”, o której mowa w niniejszym Regulaminie. Odbiorcy przysługuje prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz prawo ich poprawienia i odwołania w każdym czasie.
Akceptacja i rezygnacja z otrzymywania e-faktur.
§4
Każdemu Odbiorcy posiadającemu aktualną umowę o zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków bytowych oraz posiada licznik wody (wodomierz) przystosowany do odczytu radiowego, mogą być przesłane e–faktury, pod warunkiem złożenia oświadczenia o zgodzie na wystawiania i przesyłania faktur drogą elektroniczną (załącznik Nr1).
Złożenie oświadczenia, o którym mowa w ust. 1 można dokonać elektronicznie lub osobiście w siedzibie Spółki.
Formularz oświadczenia o zgodzie na wystawiania i przesyłania faktur drogą elektroniczną stanowi Akceptację w rozumieniu art. 106n ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
§ 5
Odbiorca może zmienić adres poczty elektronicznej, na który mają być przesłane e–faktury poprzez wypełnienie i przesłanie oświadczenia o zmianie adresu e–mail w usłudze wystawiania i przesyłania faktur drogą elektroniczną –„e–faktura” (załącznik Nr 2) w trybie określonym w § 4 ust. 2 niniejszego Regulaminu.
Spółka nie ponosi odpowiedzialności za:
- Podany przez Odbiorcę błędny adres poczty elektronicznej (e–mail),
- Przerwy w świadczeniu usługi zaistniałe z przyczyn niezależnych od Spółki,
- Inne zakłócenia w świadczeniu usługi, wynikłe na skutek zdarzeń, których Spółka przy zachowaniu należytej staranności nie była w stanie przewidzieć, lub którym nie była w stanie zapobiec.
W przypadku braku powiadomienia przez Odbiorcę o zmianie adresu e–mail, wszelka korespondencja kierowana na dotychczasowy adres e–mail jest uznawana za prawidłowo doręczoną i wywołuje wszelkie skutki prawne.
§6
Rezygnacja Odbiorcy z usługi wystawiania i przesyłania faktur drogą elektroniczną – „e–faktury” może nastąpić w każdym czasie.
Warunkiem skutecznej rezygnacji Odbiorcy z usługi wystawiania i przesyłania faktur drogą elektroniczną – „e–faktury” jest złożenie oświadczenia o cofnięciu zgody na wystawianie i przesyłanie faktur drogą elektroniczną (załącznik Nr 3) w trybie określonym w § 4 ust. 2 niniejszego Regulaminu.
W przypadku skutecznego złożenia rezygnacji, Spółka zaprzestaje przesyłania Odbiorcy e–faktur i począwszy do bieżącego lub następnego okresu rozliczeniowego przekazuje Odbiorcy faktury w formie papierowej.
Wzory oświadczeń związane z usługą wystawiania i przesyłania faktur drogą elektroniczną – „ e–faktura”, Spółka udostępnia:
Wersji papierowej w Biurze Obsługi Klienta, ul. Towarowa 4A, 36 – 060 Głogów Małopolski,
Wersji elektronicznej, na stronie www.ekoglog.pl
Postępowanie reklamacyjne
§7
Odbiorca ma prawo zgłosić reklamację dotyczącą nienależytego wykonania przez Spółkę obowiązków wynikających z niniejszego Regulaminu. Reklamacje zgłaszane są w formie pisemnej na adres Spółki.
Nie podlegają reklamacji nieprawidłowości w funkcjonowaniu przeglądarki internetowej, sprzętu Odbiorcy, łączy internetowych lub nieprawidłowości wynikające z niedozwolonych działań podejmowanych przez Odbiorcę.
Spółka rozpatruje reklamację w terminie 14 dni od jej otrzymania. W uzasadnionych przypadkach, termin ten może ulec przedłużeniu, o czym Spółka zobowiązana jest poinformować Odbiorcę, wskazując jednocześnie nowy termin rozpatrzenia reklamacji.
Postanowienia końcowe
§8
Spółka zastrzega sobie możliwość czasowego zawieszenia świadczenia usługi wystawiania i przesyłania faktur drogą elektroniczną – „e–faktur” celem przeprowadzenia prac konserwatorskich oraz w przypadku zaistnienia siły wyższej lub innych nadzwyczajnych zdarzeń.
Spółka zastrzega sobie prawo dokonywania zmian w niniejszym Regulaminie. Wszelkie zmiany będą publikowane na stronie internetowej: www.ekoglog.pl
Spółka zastrzega sobie prawo zaprzestania prowadzenia usługi wystawiania i przesyłania faktur drogą elektroniczną – „e–faktury” w stosunku do wszystkich Odbiorców, w każdym czasie bez podania przyczyn. O zaprzestaniu prowadzenia usługi Odbiorca niezwłocznie zostanie poinformowany w formie elektronicznej lub pisemnej.
e-Fakturę założysz klikając w odnośnik: e-Faktura
Treść niniejszego Regulaminu dostępna jest na stronie internetowej Spółki www.ekoglog.pl
Niniejszy Regulamin obowiązuje od 04.05.2017 r.